SDE je civilna platforma neodvisnih strokovnjakov in strokovnjakinj s širokim profilom za doseganje sinergijskih ucinkov vrednotenja za trajnostni napredek skupnosti.
(i) ne zagotavlja preglednosti nad ukrepi in njihovimi učinki. (ii) Ni jasno opredelila ciljev in kazalnikov, ni jasno, kolikšni naj bi bili finančni prihranki. (iii) Ni sistema koordiniranja, spremljanja in ocenjevanja izvajanja ukrepov. (iv) Ni bila uspešna pri izvajanju sistemskih ukrepov, ki so se nanašali na optimizacijo in racionalizacijo organizacije in poslovnih procesov v javnem sektorju.
Očitno Vladni varčevalni program že zdaleč ni tako varčevalen, kot trdi Vlada. To ni nič drugače kot smo v SDE ugotavljali že za Resolucijo o normativni dejavnosti (MJU), ki je drugim zapovedovala naloge, ki jih niti sama ni hotela izpolniti, ker se je postavila nadnje.
Ob tem želimo javnost spomniti, da Vlada in zanj Generalni sekretariat Vlade še naprej zavračata pobude Slovenskega društva evalvatorjev, da je treba k problemom vrednotenja javnih politik pristopiti nujno bolj povezano in usklajeno, za kar predlaga ustanovitev Sveta za vrednotenje, ki bi ga sestavljali predstavniki civilne družbe, izvajalcev in javne uprave. V treh letih od pobude smo bili s strani Vlade večinoma deležni neizpolnjenih obljub, nemoči in prekršenih dogovorov, vseskozi pa tudi neposrednega kršenja predpisov ter razkoraka med deklaracijami in prakso. Razkorak je razviden tudi v tem, da so naše pobude večinoma sprejete z odobravanjem le na osebni ravni, tega pa pristojni ne morejo prevesti v sistemske ukrepe in so torej v tem pogledu le omejeno funkcionalni. Dejstvo je, da ostaja delovanje Vlade netransparentno, slabo premišljeno in vodeno, njeni rezultati pa sistematično napihnjeni. Po našem mnenju so za sedanje porazne razmere odgovorni naslednji sedanji ali nekdanji vladni funkcionarji:
1. Ministrstvo za javno upravo, ki so mu v mandatu Irme Pavlinič Krebs spodleteli vsi ključni projekti na tem področju.
2. Služba Vlade za razvoj in evropske zadeve, ki je v mandatu Mitje Gasparija ustvarila velik pritisk na uvedbo sistema vrednotenja, ki pa mu vodstveno niti strokovno ni bila kos, kljub temu pa je vseskozi vzdrževal ignorantski odnos do stroke in civilne družbe.
3. Generalni sekretariat Vlade in Kabinet predsednika Vlade nista uspela koordinirati ministrstev v skupnih nalogah, ki jih imajo glede vrednotenja politik. Poleg tega nista uspela dograditi sistema in institucij vrednotenja politik. Mandat Boruta Pahorja si bomo evalvatorji zapomnili po patetičnem razkoraku med deklaracijami in delovanjem.
Ob zadnjih ugotovitvah Računskega sodišča RS zato tudi javno obnavljamo našo zahtevo Vladi, da nemudoma pripravi vse tehnične pogoje za ustanovitev in zagon delovanje Sveta za vrednotenje. O odzivnosti Vlade in odgovornih oseb v zakonsko predpisanem roku bomo v doglednem času poročali javnosti.