Po štirih mesecih je Vlada koncno odgovorila na pobudo evalvatorjev (spodaj je objavljen predlog odgovora, ki je edini dostopen v e-obliki). V nadaljevanju je objavljen tudi odgovor Uredniške skupine evalvatorske pobude.
Vlada je odgovorila na evalvatorsko pobudo
Številka: 09302-2/2009/16
Ljubljana, 28. avgust 2009
GENERALNI SEKRETARIAT VLADE
REPUBLIKE SLOVENIJE
ZADEVA: Predlog odgovora na Javno pobudo Slovenskega društva evalvatorjev Vladi Republike Slovenije o vrednotenju javnih politik
1. Predlog sklepov vlade:
Na podlagi 21. clena Zakona o Vladi Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 24/05 – uradno precišceno besedilo in 109/08) je Vlada Republike Slovenije na seji dne sprejela naslednji sklep:
– Vlada Republike Slovenije je sprejela odgovor na Javno pobudo Slovenskega društva evalvatorjev Vladi Republike Slovenije o vrednotenju javnih politik in ga pošlje Slovenskemu društvu evalvatorjev.
2. Osebe, odgovorne za strokovno pripravo in usklajenost gradiva:
mag. Milan Martin Cvikl – generalni sekretar vlade
3. Gradivo se sme objaviti na svetovnem spletu: DA
4. Obrazložitev predlaganega nujnega oz. skrajšanega postopka obravnave predloga zakona v Državnem zboru RS: /
Predlog in obrazložitev razlogov, zaradi katerih se predlaga skrajšanje poslovniških rokov (tretji odstavek 17. clena Poslovnika Vlade RS): /
Gradivo naj dokoncno obravnava Odbor Vlade RS za državno ureditev in javne zadeve.
5. Kratek povzetek gradiva:
Slovensko društvo evalvatorjev je na Vlado Republike Slovenije naslovilo Javno pobudo vladi o vrednotenju javnih politik:
1. da v sodelovanju z deležniki vrednotenja vzpostavi celosten sistem vrednotenja javnih politik (predpisi, standardi, institucije, preverjanje kakovosti, usposabljanje in certifikacija), ki bo odseval posebnosti slovenskega prostora in razvojnega momenta; v zvezi s tem podpirajo tovrstne izjave ministrice za javno upravo;
2. da se pri vladi oblikuje svet za vrednotenje, katerega naloga bo spremljati evalvacijske dejavnosti in usmerjati pripravo sistemskih podlag zanjo; pripraviti letni program vrednotenj programov in politik z nosilci, da bo mogoce spremljati njihov potek;
3. da se sestane s predstavniki podpisnikov pobude, da bomo skupaj pretehtali možne in potrebne korake za temeljno izboljšanje sedanjih razmer.
Vlada Republike Slovenije si z namenom izvajanja boljše zakonodajne politike prizadeva za intenzivno vpeljevanje principov boljše priprave predpisov v sistem državne uprave. Vlada Republike Slovenije odgovarja, da trenutno ne nacrtuje ustanovitve posebnega sveta za vrednotenje, ki ga predlaga Slovensko društvo evalvatorjev.
6. Presoja ucinkov in usklajenost vladnega gradiva
I. Izjavljam, da gradivo nima nikakršnih ucinkov na podrocjih iz tretje alineje tretjega odstavka 8. clena Poslovnika Vlade RS, oziroma da ima zanemarljive financne ucinke (pod 40 000 € v tekocem in naslednjih treh letih).
mag. Milan Martin Cvikl, Generalni sekretar
Priloga:
Predlog sklepa vlade
Predlog odgovora
—————————————————————————————————————————————
Številka: 09302-2/2009/_
Ljubljana, _. september 2009
Na podlagi 21. clena Zakona o Vladi Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 24/05 – uradno precišceno besedilo in 109/08) je Vlada Republike Slovenije na seji dne sprejela naslednji sklep:
S K L E P :
Vlada Republike Slovenije je sprejela odgovor na Javno pobudo Slovenskega društva evalvatorjev Vladi Republike Slovenije o vrednotenju javnih politik in ga pošlje Slovenskemu društvu evalvatorjev.
mag. Milan Martin Cvikl, Generalni sekretar
PREJMEJO:
– Generalni sekretariat Vlade Republike Slovenije
– Ministrstvo za javno upravo
– Ministrstvo za finance
– Urad Vlade Republike Slovenije za komuniciranje
PREDLOG
Številka: 09302-2/2009/_
Ljubljana, _. september 2009
Slovensko društvo evalvatorjev
Kardeljeva plošcad 17
1000 Ljubljana
ZADEVA: Odgovor na Javno pobudo vladi o vrednotenju javnih politik
Spoštovani!
Na Vlado Republike Slovenije ste naslovili Javno pobudo vladi o vrednotenju javnih politik:
1. da v sodelovanju z deležniki vrednotenja vzpostavi celosten sistem vrednotenja javnih politik (predpisi, standardi, institucije, preverjanje kakovosti, usposabljanje in certifikacija), ki bo odseval posebnosti slovenskega prostora in razvojnega momenta; v zvezi s tem podpiramo tovrstne izjave ministrice za javno upravo;
2. da se pri vladi oblikuje svet za vrednotenje, katerega naloga bo spremljati evalvacijske dejavnosti in usmerjati pripravo sistemskih podlag zanjo; pripraviti letni program vrednotenj programov in politik z nosilci, da bo mogoce spremljati njihov potek;
3. da se sestane s predstavniki podpisnikov pobude, da bomo skupaj pretehtali možne in potrebne korake za temeljno izboljšanje sedanjih razmer.
Vlada Republike Slovenije resno in zavzeto pristopa k proucevanju vseh pobud in predlogov, še posebno tistih, ki so usmerjeni k zmanjševanju posledic gospodarske krize.
Vlada Republike Slovenije si z namenom izvajanja boljše zakonodajne politike prizadeva za intenzivno vpeljevanje principov boljše priprave predpisov v sistem državne uprave. Ti principi so odprava administrativnih ovir, poenostavljanje zakonodaje, sodelovanje z javnostjo ter izvajanje presoj ucinkov predpisov.
S tem namenom je Vlada Republike Slovenije na svoji 37. seji dne 23.7.2009 dolocila besedilo Predloga resolucije o normativni dejavnosti in ga poslala v obravnavo Državnemu zboru Republike Slovenije. Državni zbor Republike Slovenije bo predlog resolucije predvidoma sprejel letos jeseni.
Med pomembnejšimi cilji resolucije je zaveza politicne oblasti in javnih uslužbencev, da bodo pri pripravi zakonodaje sodelovali in se posvetovali z javnostjo ter pri tem upoštevali tudi minimalni casovni okvir in sicer od 30 do 60 dni. Pri oblikovanju politik in pripravi predpisov bo potrebno upoštevati glavna nacela dobre zakonodajne politike in vestno izvajanje presoje vplivov predpisov na gospodarstvo, okolje, na socialo in na javne finance oziroma širši segment javne uprave. Poleg sprejetja resolucije in izvedbenih predpisov, ki dolocajo postopek sprejemanja predpisa, se bodo v jeseni pricela tudi prva usposabljanja javnih uslužbencev. Zavedamo se namrec, da ni dovolj, da sprejmemo zavezujoce akte, pomembno je, da ljudi, ki pripravljajo predpise, ustrezno usposobimo.
Vlada Republike Slovenije je sicer že s spremembo Poslovnika Vlade Republike Slovenije v letu 2006 (Uradni list RS, št. 26/06) naložila pripravljavcem vladnih gradiv, da podajo zagotovilo o opravljeni presoji ucinkov. Taksativno so bila našteta naslednja podrocja: javnih financnih sredstev, usklajenosti s pravnim redom Evropske unije, odprave administrativnih ovir in javne uprave, pravosodnih organov, gospodarstva, okolja in socialnega položaja posameznikov. Zaradi nezadovoljive implementacije teh dolocil v praksi, se že pripravljajo spremembe poslovnika vlade ter navodila za izvajanje dolocb poslovnika vlade. V tem kontekstu bo ob pripravi sprememb poslovnika vlade v nadaljnjo proucitev vkljucena tudi vaša pobuda za vzpostavitev celostnega sistema vrednotenja javnih politik.
Vlada Republike Slovenije podpira vkljucevanje državljanov v postopek priprave predpisov, zato je na Ministrstvu za javno upravo že od leta 2005 odprt poseben spletni naslov (oao.predlogi@gov.si), preko katerega vlada prejema predloge za odpravo administrativnih ovir in izboljšavo zakonodajnega okolja. Z namenom vecje transparentnosti delovanja vlade že nekaj casa velja pravilo, da se predloge predpisov še pred posredovanjem v vladno obravnavo objavi na spletnih straneh ministrstev in se tako javnosti omogoci dostop do zakonodajnega postopka. V tem casu prav z namenom boljšega informiranja o fazah sprejemanja predpisa potekajo intenzivne aktivnosti na projektu Zakonodajni postopek Republike Slovenije, ki bo deloval v okviru portala e-demokracija. Omenjeni projekt bo omogocil informatiziran pogled v zakonodajni postopek od trenutka, ko bo predlog predpisa vkljucen v letni program dela vlade pa do njegovega sprejema.
Na podlagi sprejete Resolucije o normativni dejavnosti namerava vlada spremeniti svoj poslovnik in navodila za izvajanje poslovnika. Posebna navodila v zvezi z izvajanjem postopkov evalvacije bodo podana tudi v posebnih smernicah za pripravo predpisov, ki bodo na Ministrstvu za javno upravo sprejete predvidoma še v letošnjem letu.
Na Ministrstvu za javno upravo je v pripravi strategija nadaljnjega razvoja kakovosti in poslovne odlicnosti v javni upravi Republike Slovenije, ki bo sestavni del dokumenta Strategija nadaljnjega razvoja javnega sektorja s poudarkom na doseganju ucinkovitosti in uspešnosti delovanja javnih služb, vlada pa naj bi jo skladno s programom dela obravnavala decembra letos. Ministrstvo za javno upravo je k sodelovanju povabilo vse organe javne uprave, organizacije javnega sektorja, interesna združenja na podrocju kakovosti in poslovne odlicnosti in vso zainteresirano javnost, poziv pa objavilo tudi na spletni strani ministrstva.
Vlada Republike Slovenije trenutno ne nacrtuje ustanovitve posebnega sveta za vrednotenje, ki ga predlaga Slovensko društvo evalvatorjev, saj bi se s tem prejudiciralo rezultate celovitega procesa priprave strategije nadaljnjega razvoja kakovosti in poslovne odlicnosti v javni upravi Republike Slovenije.
mag. Milan Martin Cvikl, Generalni sekretar
—————————————————————————————————————————————
ODGOVOR SDE
Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4
Slovensko društvo evalvatorjev
Generalni sekretariat Vlade
Spoštovani!
Prejeli smo vaš odgovor (Št: 09302-2/2009/) na evalvatorsko pobudo skupine skoraj 200 podpisnikov in podpisnic v zvezi s nezadostno sistemsko ureditvijo in nezadovoljivimi praksami pri vrednotenju javnih ucinkov vladnih predpisov, programov in proracunov (v nadaljevanju »politik«), ki ne nasprotujejo samo standardom na podrocju našega delovanja ampak krši tudi normativne zahteve, ki jih je vlada zavezana spoštovati.
V odgovoru najprej navedete nacelno zavzetost za urejanje navedene problematike in naštevate naloge, ki jih izvajate, da bi stanje izboljšali in se pri tem predvsem sklicujete na Ministrstvo za javno upravo (MJU) v zvezi z Resolucijo o normativni dejavnosti (RND). V odgovoru trdite, da »Vlada Republike Slovenije resno in zavzeto pristopa k proucevanju vseh pobud in predlogov, še posebno tistih, ki so usmerjeni k zmanjševanju posledic gospodarske krize.« O vaših zagotovilih resno dvomimo na podlagi:
1. Ocen o neodzivnosti Vlade na opozorila o slabem stanju vrednotenja politik v Sloveniji, predvsem nereševanja sistemskih problemov evalviranja, o cemer prica neizvajanje dolocb poslovnika Vlade iz l. 2007, neodzivanja na pripombe Racunskega sodišca iz. l. 2007 o odsotnosti vrednotenja »drugih ucinkov« predlogov vladnih politik (na okolje, družbo).
2. Neizvajanja nekaterih nalog Generalnega sekretarja Vlade s podrocij njegovih pristojnosti. Generalni sekretar se na predloge podpisnikov pobude in na predloge Slovenskega društva evalvatorjev ni odzval dokler se nismo pritožili kabinetu predsednika Vlade.
3. Neizvajanju predvolilnih obljub, javnih izjav in izjav podanih v zaslišanju ministrov in ministric pred pristojnimi odbori Državnega zbora o nacinu izvajanja izvršne oblasti s stališca demokraticnosti in zlasti vkljucevanja javnosti ter vrednotenja javnih ucinkov Vladnih predlogov.
4. Neskladnosti predloga RND s samo seboj. Resorno ministrstvo pri pripravi RND ni sledilo napotkom za pripravo politik, ki jih doloca drugim vladnim predlagateljem politik, o cemer smo vas že obvestili.
5. Kampanjskega pristopa: navedba, da Vlada h konjunkturnim problemom zaradi gospodarske krize pristopa bolj resno in zavzeto kot k sistemskim vprašanjem vrednotenja, daje podlago za dodatno zaskrbljenost stroke z zadevnega podrocja.
Predloženi odgovor Vlade razen tega, da ne spoštuje predpisov in svojih nacelnih opredelitev, krši tudi priporocila varuha clovekovih pravic (gl. tc. 5, spodaj), s svojim delovanjem vzdržuje sistemske prepreke dobremu javnemu upravljanju, prispeva k nesmotrnem trošenju javnih sredstev (EU ocenjuje, da 80% evalvacijskih študij ne ustreza osnovnim zahtevam), k vzdrževanju visokega demokraticnega deficita in nenazadnje nizke uspešnosti Vlade s stališca blaginje državljanov in javnih dobrin. V skladu s tem pobudniki torej v celoti zavracamo odgovor vlade kot nezadosten iz naslednjih razlogov:
1. Ker je odgovor Vlade neskladen s predpisi, ki dolocajo nacin delovanja vlade. Vlada je bila dolžna podati odgovor v skladu z dolocbo svojega poslovnika, ki doloca 15 dnevni rok za odgovor; v resnici je GSV pripravil odgovor po vec kot 4 mesecih in še to šele po pritožbi kabinetu predsednika Vlade.
2. Ker kljub dolgemu odlaganju svojega odgovora ni predhodno predlagala sestanka pobudnikov Vlada, kar kaže na nezanimanje vlade za reševanje izpostavljenih problemov.
3. Ker se izmika danim pobudam. Pobudniki nismo predlagali vkljucitve pobud v nacrte dela Vlade ampak smo sprožili proces, ki naj podpre domnevna prizadevanja Vlade na zadevnem podrocju. Sodelovanje javnosti ne more biti odvisno od nacrtov Vlade ampak je povezano z izpolnjevanjem njenih obstojecih obveznosti, ki izhajajo iz njenega poslovnika, zakonodaje in iz ustave.
4. Ker krši obveznost vkljucevanja javnosti in stroke v pripravo svojih politik, zlasti ovira »spontano sodelovanje javnosti«, ki ni vezano na Vladni poziv k zbiranju pripomb – ta pojem uvaja RND. Za nas je nesprejemljivo prizadevanje Vlade, da bi sodelovanje javnosti skrcila na minimalni okvir podajanja pripomb na njen poziv. Takšno zoževanje sodelovanja javnosti bi moralo biti po sprejetih usmeritvah v RND nesprejemljivo tudi za samo Vlado.
5. Ker krši osnovne clovekove pravice vlagateljev pobude. Državljani imajo pravico Vlado imeti za odgovorno za neizvajanje veljavnih predpisov in za neizvedene naloge ter posledicno zahtevati odgovornost in spremembo njenih ravnanj. Argument, da Vlada ne sprejema predlogov podpisnikov pobude zato, da ne ustvari prejudica sproža posebej resno zaskrbljenost. Varuh clovekovih pravic je že veckrat opozoril Vlado, da ne sme zavracati opozoril in pobud državljank in državljanov z argumentom, da so v pripravi rešitve, ki bodo odpravile razloge ali spremenile okvir državljanske pobude.
Zato podpisniki in podpisnice pobude ponavljamo vse tri pobude. Vlado pozivamo, da evalvatorsko pobudo obravnava še enkrat in poda bolj verodostojne odgovore. Zaradi odpora, ki ga Vlada in v njenem imenu Generalni sekretar izraža do »spontanih« pobud evalvatorske stroke pa zahtevamo, da se tematika pobude Vladi uvrsti na prvo naslednjo sejo Sveta za trajnostni razvoj, ki se je želimo aktivno udeležiti.
S pozdravi,
Mag. Bojan Radej,
predsednik Slovenskega društva evalvatorjev in prvopodpisani na pobudi Vladi
Poslano v vednost:
– Državni svet
– Državni zbor
– Zveza svobodnih sindikatov Slovenije
– Racunsko sodišce
– Javna obcila
– Podpisnikom in podpisnicam pobude Vladi
Oznake: slo